רישום וציור 2D

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בליא, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק.

שורשים וצמרות, 2016

מחזור חיי העץ כנמשל למחזור חיי האדם,  גד בהתבוננות בטבע מצא כי השורשים הם בבואה מהופכת של הצמרות.

פייטה, 2013

האמן מפקיע את דמותה המוכרת ביצירות אמנות רבות מהקשרה. הוא בונה דמות של אידישע מאמה
הבוכה על בנה היחיד ועל בניה שנכחדו בשואה.
מקבילה יהודית של הפייטה.

בדיקות גורליות, 2012

רישום המתאר את מיפוי המוח בתוך מגנט ענק. סבך חוטים מתקשרים זה לזה ומאיימים על הדמות הזועקת ללא קול בחרדה קיומית.

מצופים ושובר גלים, 2012​

המצופים הנעים על פני הגלים שזורים על גבי חבל מהווים מטפורות למצב האנושי, הם מתלכדים או מתרחקים
על פי אורך החבל וגובה הגל, מאבק בין חומר ורוח.

מחסום ימי, 2010

חלק מגוף עבודות מחסום ימי בהם ציורי מצופים שזורים על חבל, ביטוי לקשרים ארעיים המתחלפים בין המצופים בינם לבין עצמם.

 

גבולות, 1982

הנסיגה וההתקפלות מסיני בשנת 78-82 בארבע פעימות ממחישה את הזמניות של הגבולות ואת הפריכות של המושג טריטוריה.

החדר האטום, 1991

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis pulvinar 

על הכוונת, 1991

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis pulvinar 

הפנתרים השחורים, 1969

האמן הגיב על הזעקה החברתית אותה ביטאו ה"פנתרים השחורים" משכונות המצוקה בירושלים.

אשת לוט, 1996

ההלם, 1974

רישומים במחברתו תוך כדי המלחמה מהחזיתות השונות, הם הודפסו בעיתון הבסיס שלו, והופצו גם בעיתונים ארציים.

תקשורת בעולם של כאוס, 1992

האם סיפורי האימים של אגדות האחים גרים היו הקרקע  הנוחה עליו צמחה התנועה הנאצית? סדרת תערוכות נודדות בגרמניה.

פיסול 3D

 סדרת פסלים רבי הבעה על מצבו של האדם, ברובם נעה דמות או אובייקט כמטולטלת. הן הוצגו  בבית מאירוב בחולון ובגלריה עירונית עפולה ועוד.

שינוע

בדיקת המושג שינוע. המחזוריות של הפעולות, התקניות וחוסר היכולת לצפיית תוצאת בפעולות לא תקניות.

תלויים

החתירה לשיווי משקלת, מאפיינת סדרה זו  בין תנועה לעצירה. דמויות פסיביות המחפשות איזונים עדינים.

שיווי משקל

האמן מתמרן בין היש לאין, בין התנועה המתמשכת לבין רגיעה, חיפוש אחר שיווי משקל אישי, הד לתמונת עולם חברתית עכשווית.

ממתינים

דמויות אנוש עשויות בטון, בהמתנה לכיליון הצפוי, הדעיכה איטית לקראת הסוף. בעקבות מסע שורשים, וגילוי  הסבל ללא תוחלת.

מטוטלת

קשרים סמויים וערגה, טלטול בין עולמות מקבילים.

אדום, 1965

הפסל האדום הוא תחילת השתתפותו של האמן בעשייה העכשווית של תקופת קבוצת 10+ האוונגרדית לשעתה, באצירת רפי לביא.

מיניאטורה, 1968

המיניאטורות שהציג בגלריה גורדון ב-1968, הכילו כבר אלמנטים שיופיע מאוחר יותר בעבודתיו: צינורות, רדי מייד, וצביעה דמוית טיח.

תפרים, 2009

 מבט כמעט מיקרוסקופי על קטעי צלקות מתאר את סצנת בין הבתרים.

קנקנים, 2003

בסדרת חלות האמן מחליף את הרכות של הבצק בקנקנים, עשויים קרמיקה, המאפשרים גם מזיגת ייןכפרפרזה לטקס הקידוש ביהדות. הוצג בגלריית גלירנה, מזכרת בתיה

לשבור להם את העצמות, 1997

 am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis pulvina

פני נחושת, 1994

 am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis pulvina

כריתה

בביקורו של האמן בבית הקברות של אבות אבותיו נתקל בעץ כרות, הוא חזר במספר עבודות על העץ הכרות ונגזרותיו גזעים וראשי מתכת, התקועים בהם כגרזינים.

הדפס

טקסט טקסט 

בעקבות הנודדים, 1982

סדרת הדפסים הממחישה את אביזרי הנודדים, מתוך הנחה אנתרופולוגית שאביזרים כאלה שימשו את בני ישראל בנדודיהם..

חנוטים, 1984

ב1979 התוודע לסוד חניטת המומיות  בביקורו במצריים במוזיאון המצרי בקהיר. חניטה-צורה של שימור של אדם מעבר לקיומו הפיזי.

קנה מידה, 1982

סרגלי המודדים הם מבשרי הפיתוח והקידמה ,פעולה המפלחת ופוצעת את נוף הקדומים.

גבולות, 1982

הנסיגה וההתקפלות מסיני בשנת 78-82 בארבע פעימות ממחישה את הזמניות של הגבולות ואת הפריכות של המושג טריטוריה.

אבן נייר ומספרים , 1978

אבן נייר ומספריים, לכאורה משחק ילדים היו כלי עבודתו של האמן וכך כינה את התערוכה הראשונה בנושא פרידת סיני.

חורים בסלע, 1978

החורים בסלעים שגילה גד אולמן במסעותיו בסיני היו השראה להדפס  המקופל לחוברת  ובהם חורים המנוקבים בנייר.

אבנים מתגלגלות, 1984

באחד מסדרת נופי בראשית הוסיף את תאריך הולדתו כסימון למטוסי ריסוס. 

חתך, 1978

סידרת ה"חתכים" מגיבה על הנופים המצולקים והחתוכים ובודקת אסוציאציות לחמוקי ההרים..

מיצב

טקסט

לב חלה, 2006

לב חלה  הוצג בגלריית טובה אוסמן ,בתערוכה פוסלו חלות מברונזה פולימר וגבס, חומרים כבדים ובשרניים בהקשרים גופנים,
כביטוי לחרדה קיומית מתמדת . 

מסכים

איקרוס

בתעופתם בעזרת נוצות המצמדות לאבריהם, מנסים דדלום האב ואיקרוס הבן לנוס מהמבוך אליו נקלעו, השעווה שבהם הודבקו הנוצות מסכנת את תעופתם לעבר השמש.

טלפונים ציבורים בגלריה, 1981

טלפונים ציבוריים שבכל אחד הוטמנו מכשירי הקלטת, הוצבו בשנת 1981 בגלריה גבעון בתערוכת קבוצתית.
ההקלטות בשיתוף עם חנוך רון.

מיצגים ואובייקטים

טקטס טקטסטקטס טקטסטקטס טקטסטקטס טקטסטקטס טקטסטקטס טקטסטקטס טקטסטקטס טקטסטקטס טקטסטקטס טקטס

ללכת על ביצים, 2005

בתערוכה ״ללכת על ביצים״ שאל האמן את הצופים על העדפה: ביצה קשה? חביתה? או עין? לכל אחד הכין האמן את מבוקשו.

חלות והתנחלויות, 2003

המיצג התרחש בגלריית מרכז הבמה, גני תיקווה , במיצג גד התהלך עם תלבושת מגן של אבנים על פתחי פניו ולמותניו חגורת נפץ בה חומר הנפץ הוחלף בחלה. תוך כדי שהתהלך על מפת ברזל עשויה קווי גובה מברזל, גד חזר על המשפט "אתה בחרתנו מכל העמים"  משפט הפותח את ברכת קדושת היום בתפילת שבע לשלוש רגלים וחילק קרעי חלה לבאי התערוכה. כי

מועקות, 2006

מיצגים שערך בפתיחת תערוכותיו וצילומים מבוימים מעביר האמן את תחושות המועקה, באמצעות חלות, רוכסנים, גזעים וכד'. אביזרים שהם התחביר של שפתו האישית.  

קלסרים וקלסתרונים, 1971

אולמן העביר בשנת 1971 חלק מארכיון הקלסרים של עיתון הארץ למוזיאון רמת גן ושיחזר אותו שם מחדש.

מטקות

לבחור את הכי טובים שיש 

אבני יסוד, 1982

פסלי האות א' המסמלים את האות הראשונה של עשרת הדיברות, הוצבו על מורדות סנטה קטרינה שהוא הר משה וג'אבל מוסא.

ממצאים, 1982

האמן העתיק מציאות ופיסות קרקע מסיני, מעין תיעוד גאולוגי ואנתרופולוגי, סדרה זו שייכת לנושא הפינוי, המעסיקה אותו עד היום.

הר משה, 1979

מיצג על הר משה שהוא גם ג'אבל מוסא וסנטה קטרינה, כאישוש להצעתו של אנואר סאדאת להקים על ראש ההר, בתי תפילה לשלושת הדתות המונותאיסטיות.

טכניקה מעורבת

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בליא, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק.

קו ירוק, 1981​

הקשר בין דמות האישה וארבעת היסודות, בסדרת תצלומים מבוימים.

מחדליון,1974

מלחמת יום הכיפור הביאה למחאה חברתית "מושחתים נמאסתם", והאשמת המנהיגים וביניהם משה דיין ב"מחדל".

משקפיים לבנות, 1971

בתערוכת הפתיחה של מוזיאון תל אביב 1971,  הוצגה עבודתו החדשנית לתקופתה הדפס מבוסס תצלום.

הזמרת בעלת הקרחת, 1968

השתתפותו של אולמן בביאנלה של אמנים צעירם בפריז,גילוי סגנון הפופ ארט ואת המחזות האקזיסטנציאליסטיים של המחזאי יונסקו.

עופרת שבירה, 1968

תצלומיו המעובדים כפוטוגרמות מסצנות שנקלע אליהן, הופיעו בספר שיריו של המשורר יעקב בסר, הם הוצגו בשנת 1968 בהוצאת עקד.

רמברנט גליל

לעלות עבודה

סגירת תפריט